donderdag 30 mei 2013

Outfit #17: LSD

Zoals jullie gisteren hier konden lezen, ben ik weer terug in blogland en kan ik jullie weer verrassen met nieuwe stukjes over mode, beauty en nog meer dingen die ik belangrijk vind in het leven. (Dat klinkt zelfs bijna te volwassen). What better way then to restart my blog with an outfit post? Dat dacht ik dus ook, toen ik mijn fotocamera doorzocht.


Deze foto's zijn gemaakt op de laatste school dag -voor alle niet-examenleerlingen onder de ons: dat betekent de afkorting LSD. Ik foetelde een beetje, want eigenlijk zijn deze foto's gemaakt tijdens de laatste dag examentraining. Ik wilde voor de laatste dag veel kleur, details en zoveel mogelijk verschillende materialen met elkaar combineren. Een beetje 'It didn't end with a fizzle, but with a bang', zoals Olive uit Easy A zou zeggen.


De week daarvoor winkelde ik in Luik en daar vond ik dan ook deze prachtig groene blazer. De mensen die mij nu wel al een beetje kennen, weten dat als er één kledingstuk is, dat ik mijzelf niet vind staan, dit wel een blazer is. Maar eigenlijk zodra deze kleur in het oog sprong en ik de enorm mooie snit zag, kon ik niet anders dan hem aan mijn kledingkast toe te voegen.


Hieronder droeg ik een witte, gehaakte top, die ik ook in Luik bemachtigde. Deze top zit zo lekker, dat ik 's avonds zelfs de neiging heb om hem aan te laten. H&M -want daar is deze van- bedoelde hem waarschijnlijk als baggy top, want ik had al snel door dat ik een maat kleiner nodig had, wilde ik mijn figuur benadrukken. Verder is deze top ook zo gesneden dat hij -in die maat kleiner dus- perfect om je lichaam aansluit, dat ook betekent dat 'ie in de zomer perfect met een shortje gedragen kan worden, zonder dat je er bang voor moet zijn dat een bh of bh-bandje te zien is.

Om wat meer edge aan deze vrij nette outfit te geven, besloot ik mijn nieuwe 'hondenketting', zoals mijn beste vriend hem noemde, eraan toe te voegen. Het leer in combinatie met het roségoud maakt net wat meer een statement. Misschien daarom ook de naam 'statementpiece'. Slim bedacht.


Het leer in de ketting liet ik terugkomen in mijn leren short. (Ja, niet andersom.) Och, ik denk dat iedereen die mijn blog een beetje volgt, al weet hoe enorm ik dol op dit ding ben, dus ik denk dat ik er niet meer woorden dan: 'I'm in love' hoef te gebruiken om mijn enthousiasme hiervoor weer te geven.



En dan, en dan? Mijn lippen kleurden ik rood. (Ik zei toch 'heel veel kleur'?) Mijn haren vlechtte ik achterstevoren in en stak ik op in een knot -een kapsel dat ik nu al zo vaak gedragen heb, dat hij zelfs zelfs nu de 'Carmen knot' wordt genoemd. En ik stak mijn voeten in een paar heels dat jullie al een keer voorbij hebben zien komen en mij de zin geeft om dansjes in te doen. Ofcourse, hoe zou ik deze Pull and Bear heels kunnen vergeten voor dat beetje jaren zeventig gevoel?

Wat vind jij van mijn outfit?

Blazer: H&M
Top: H&M
Leather short: Topshop
Ketting: Sacha
Panty: Hema
Lipstick: Maybelline New York
High heels: Pull & Bear

2 opmerkingen:

  1. Oh, hoe doe je dat, zo'n dot? Ziet er niet zo makkelijk uit. Je staat trouwens wél met een blazer, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk is het heel makkelijk! Je vlecht achterstevoren je haar in, pakt het overige haar in een knot, zet dit vast en perfectioneert hem (: Als je wilt, kan ik er een tutorial over maken? En merci <3

      Verwijderen