zondag 3 maart 2013

Advertorial: Vita Coco.


Net als zowat ieder mens dat op deze blauw-groene aardbol rond huppelt, ben ik dol op verrassingen. Een cadeau, een onverwacht lief kaartje of bezoek: een kriebel in mijn maag en een enorme portie nieuwsgierigheid zorgen er voor dat ik in ieder geval voor de rest van de dag gelukkig ben. Zo was ik dan ook heel verrast toen er opeens een pakketje voor mij bezorgd was, niet eens een pakje dat ik zelf besteld had, maar eentje voor My own fashiontale, mijn blogkindje!




Zodra ik het pakket -een pakketje kan ik het niet eens noemen- open, waan ik me gelijk in dichtbegroeide oerwouden, de verpakking alleen al is een plaatje op zich. Wanneer ik het pakket open, kom ik daar een lief briefje tegen van de PR-redactie en informatie over dit nieuwe opkomende bedrijf genaamd Vita Coco. Tot mijn grote verbazing vond ik daar onder vier pakjes drinken, die natuurlijk kokosnoot-water, twee gecombineerd met sinaasappel en ananas, bevatten. 


Zelf zegt het bedrijf er over:
'Whether you're working hard, hitting the gym or just juggling life's everyday demands, living life to the fill quickly uses up vital liquids and nutrients.
Eating healthy, food is great but you've got to keephydrated too. Now there's a fresh new way to hydrate yourself and it doesn't come more natural than Vita Coco 100% Natural Coconut Water.
Born on the beaches of Brazil, Vita Coco is 100% natural coconut water. It's just like sticking a straw into a coconut. No wonder the world's going nuts for the stuff.'

Grote woorden en ook het informatiebriefje geeft aan dat er geen vet, cholesterol, veel calcium, maar weinig calorieën in zitten, maar hoe smaakt het eigenlijk? Zal ik al mijn soorten sportdrankjes weg gooien om alleen nog maar tijdens of na het badmintonnen of hard lopen mijn lippen te zetten aan een pakje boordevol kokosnootwater, eventueel gemengd met een smaakje? Ik nam voor dat ik naar Luik reisde- waar een shoplog van online komt-, eens een pakje natural coconut water mee om het uit te proberen.


Zodra je een slok neemt, smaak je water met zo'n erg eigenaardige smaak, dat ik hem zelfs niet goed kan beschrijven. Pas wanneer je deze vreemde vloeistof doorslikt, proef je een vleugje kokos. Dit vond ik niet zo'n succes, ik had verwacht die kokos al veel eerder te proeven.
Om het merk niet meteen helemaal op te geven, probeerde ik daarna eens de pakjes met een extra smaak uit. Deze vond ik al heel wat lekkerder. De combinatie van kokos met sinaasappel en ananas zorgde ervoor dat je het fruit de vreemde smaak in het begin overheerst en je daarna weer een vleugje kokos proeft, wat voor een lekkere combinatie zorgt. Deze pakjes zou ik dan ook wel vaker uit de kast pakken, al is het om ze mee te nemen naar school.

Wil je nu zelf ook zo'n gezond drankje drinken?
Dit merk is vanaf nu in de Albert Heijn te koop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten