dinsdag 9 juli 2013

Short stash.


Als iemand tegen je zegt, dat diegene mij al van achteren herkent aan wat voor soort broek ik aan heb, dan weet je dat je liefde voor shorts ernstige maten begint aan te nemen. Dat bracht me dan ook op het idee om de wekelijkse stash post -hadden jullie dat al door?- dit keer over mijn geliefde korte broekje zou laten gaan. I'm excited, because we are going to talk about shorts, baby!

Hoewel ik wel van de daken kan schreeuwen dat ik altijd van shorts gehouden heb? Niets is minder waar. Mijn liefde voor dit broekje is er langzaam ingeslopen tot het punt dat het nu mijn kledingkast overheerst. Mijn hele short-verhaal startte met dit broekje zo'n twee jaar geleden in de opruiming. En daarna ging het snel. In één jaar kocht ik bijna al de rest van mijn shorts. Bij velen zit er een speciaal verhaal achter, maar sommigen heb ik gewoon gekocht omdat ik ze leuk vond.



Een cognacbroekje dat een echte statement is en afkomt van het merk De Corps, dat zo'n vreemde lengte had, dat ik besloot deze een paar keer op te rollen waardoor de boven de knie broek al snel in een short veranderde. Een paar keer deze broek aan en and that's how my love started. 


De eerste erna was deze van de New Yorker. Een mooi exemplaar van denim. Stoer door de gaten erin maar door de witte kanten en bloemenzakjes die uitsteken nog behoorlijk vrouwelijk. Dit broekje is al op elke buitenlandse reis mee geweest en dat zal ook wel nog veel vaker gebeuren omdat het zo fijn te stylen is, dat het gewoon als basisstuk gezien kan worden. Het enige nadeel? Het is een heupbroekje waardoor hij niet als het meest flatterend kledingstuk gezien kan worden.



De volgende is mijn all time favourite one: deze mintgroene hebben jullie al eens vaker voorbij zien komen en kocht ik tijdens de Tour de France in Luik. (Beste shopdag ever, alle pashokjes leeg en dat middenin de sale). Dit broekje is zo enorm mooi te combineren door de felle zomerkleur, zit geweldig en is zo enorm mooi door zijn hoge taille die je vrouwelijke vormen mooi accentueren. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat deze enorm lekker zit.

Dit chanel-a-like broekje komt uit de herfstcollectie van de Berska and isn't it a beauty? Zodra ik de 'knitwear' zag, was ik verkocht. Geloof me, ik ben normaal er niet zo weg van maar dit vond ik toch wel een heel ander verhaal. De stof is lekker dik en met een dikke panty of maillot eronder kun je er zo elke koude Nederlandse dag in door brengen.



Another favourite in the mix. Deze zwarte, leren, hoge taille short klinkt misschien in elk opzicht vreselijk maar geloof me, wanneer je hem een keer aan hebt gedaan, wil je hem niet meer uit. Hij zit dus niet alleen super lekker maar is ook nog eens zo fijn te combineren. En aangezien ik nu al zo veel erover verteld heb en outfit-foto's mee gemaakt heb, zullen jullie mijn liefde nu wel begrijpen.



Deze gestreepte short is zo enorm fijn! Echt, dit is een van mijn tofste zomerbroekjes. De strepen spicen het lekker op en maken je benen optisch langer, de hoge taille accentueert je lichaam en je kunt hem met elk zomertopje combineren.



Denim in another way. Deze short is zo enorm gaaf door zijn donkerblauwe stof en is apart door het kant dat erop gelegd is. Geen wonder dan ook dat deze short in Turkije een van mijn favorieten was. Er lijkt alleen een ontzichtbare schakel te zijn tussen denim shorts en heuplengte.

Zoals je ziet, kan ik dus niet meer zonder. Niet zo gek ook, dat ik juist om die reden enorm dol ben op de zomer, want hé, then you know it's short time baby!

Hoe groot is jouw shortcollectie/wat is jou favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten