zondag 9 september 2012

VMA's 2012; wie droeg wat?

 

Afgelopen vrijdag werden de Video Music Awards gehouden in het zonnige Los Angeles. Het was weer een grandioos spektakel, zoals we van organisator MTV gewend zijn. Wat gebeurde er allemaal, wie wonnen er en wat werd er gedragen? Kijk maar mee!





De 32-jarige zangeres P!nk verscheen samen met haar man Carey Hart op de rode loper. Zoals we van haar gewend zijn, stond haar blonde haar rechtop in een kuif, maar een lange, grijze Stella McCartney jurk had ik niet meteen achter de stoere zangeres gezocht, die haar zeer mooi stond maar die ik niet geschikt vond voor de tijd van het jaar. Wel had ze haar outfit heel subtiel afgestyld met een rustig make-upje, mooie zilveren sieraden en een wel hele leuke nail art. Tijdens haar optreden pakte ze opeens nog meer uit door een enorm paar killer hakken aan te trekken, die ik ook wel in mijn kast zou willen zien staan, een witte top en een kort zwart broekje. Ik geef haar een zes en een half.



 

Rihanna opende de avond met haar nieuwe single Cockiness en We Found Love, maar arriveerde eerst op de rode loper in een witte gedrapeerde Adam Selman jurk met open rug die haar prachtig stond, gecombineerd met kort haar en de rode lipstick. Verder droeg ze ook Jacqui Ache ringen en een aprte nailart. Tijdens haar optreden verwisselde ze deze jurk voor een rode Adam Selmann jurk, Balenciaga leren broek, Lynn Ban ketting, Air Jordan sneakers, een donkere lipstick en gouden sieraden. Ik ben fan van beide outfits, een negen! (Verder won Rihanna de Video Of The Year Award met haar muziekclip We Found Love ft. Calvin Harris.)




Zoe Saldana sloeg naar mijn mening de plank volledig mis op deze awardshow. Ik ben fan van pastelroze maar het patroon van haar jurk van Salvatore Ferragamo doet me denken aan een de gordijnen die bij mijn oma aan de muur hangen.Ook de friemeltjes die nog onderaan de jurk hangen, het teveel aan stof rondom de dunne taille van de actrice en de rode nagellak vind ik maar niets. Maar het haar en de hakken van Alexander McQueen zijn een plus. Al bij al kom ik dan toch nog tot een zes.


Amber Rose, het 28-jarige model was nog een paar jaar geleden gelukkig met Kanye West maar heeft dan nu in rapper Wiz Khalifa haar droomman gevonden en nog leuker; ze kondigden samen de komst van hun eerste kindje aan. Amber straalde in haar zwarte kanten jurk en met een hele erg mooie make-up. Een zeven is dan ook wel aan haar gegund.



Miley Cyrus knipte, tot de grote spijt van zowat heel het mannelijk geslacht op deze aardbol, haar lange bruine lokken af en verfde ze platinablond. Ik was dan ook benieuwd met wat voor kapsel en voor soort jurk de negentienjarige Disney-ster de rode loper zou betreden. Miley koos voor een zwarte Emilio Pucci jurk, Christan Louboutin hakken en sieraden afkomstig van het merk Lorraine Schwartz en haar haar in een kuif rechtop. De vergelijking met P!nk werd die avond al snel gemaakt, al ben ik van de actrice wat minder gecharmeerd qua haar kledingkeuze dan de zangeres. Mileys haar zit mooi, haar make-up is goed en de sieraden zijn ook top maar de jurk vind ik veel te volwassen voor haar. De doorschijnende vlakken, de hals van de jurk en de te lange mouwen zijn een beetje gek gekozen en zien we daar nu een gaatje bij je linkerarm Miley? Ik geef haar een vijf.



Taylor Swift verscheen in een wit pak dat haar prachtig staat. Gesteild haar, rode nagellak en lippen en zilveren sieraden. Ja, dit bevalt mij wel. Later die avond sloot ze de awardshow af in een rood-wit gestreept shirt, een kort, zwart broekje, rode schoenen en haar haar in een staart, dat de 22-jarige zangeres er ineens heel jong uit liet zien. Dat vond ik dan weer stukken minder. Maar voor de volwassen versie krijgt miss Swift een zeven en een half.


De jongens van One Direction laten een heleboel tienermeisjes om hun namen schreeuwen en velen keken dan ook uit naar het moment dat deze vijfkoppige groep op de loper verscheen. En wat zagen ze er mooi uit, strak in het pak en mooi op elkaar afgestemd: een acht. En de eerste VMA-awardshow was ook meteen een groot succes voor de band; ze namen namelijk drie awards mee naar Engeland.


Zo erg ik normaal fan ben van Alicia Keys kledingkeuze, zo teleurgesteld bekeek ik nu haar look. De 31-jarige zangeres droeg een zilvere Alexandre Vaulthier inclusief een strapless gedeelte en een enorme split. De korte bob, de Gucci schoenen en de futuristische look die Alicia hier probeert neer te zetten, vind ik he-le-maal niets. Meer dan een vier kan ik haar dan ook niet geven.



Nicki Minaj zou Nicki Minaj niet zijn als ze niet in een gekke creatie haar huis uitkomt. Zo ook op de VMA awards; de rapster droeg een Versace jumpsuit, een gele pruik en een pet. De combinatie van die drie items vind ik wat gek, maar dat zijn we van Nicki gewend. Al vind ik de nail-art en de enorm hoge pumps wel heel erg tof gecombineerd. Een zes min geef ik dan ook aan haar. (Nicki nam een award voor beste vrouwelijke video winnaar mee naar huis).


Zo erg ik me stoorde aan de friemeltjes van Zoe Saldana, zo mooi vind ik de jurk mét uitsteeksels van Ke$ha. Ik ben verliefd op haar Zeldajurk geworden. Geef mij bloemen en zwart en doorschijnende stof op de juiste plaats en ik ben blij. Ook de kruisoorbellen zijn juist gekozen en haar haar naar een kant (beide maakten deze zomer hun debuut) zorgen dat alle aandacht naar deze mooie jurk uitgaat. Al mag Ke$ha wel haar tas in de RD-4 container gooien en een paar ander Prada hakken aantrekken. Een zeven en een half!


Zo kan het ook. Emma Watson geeft het perfecte voorbeeld hoe een 22-jarig meisje zich ook kan kleden, met een jurk in een vrolijk Azteken printje van Peter Piotto en Tom Ford hakken. Ik vind deze outfit helemaal top en zie dit mezelf ook zo dragen. Een minpuntje dan? Ik zou graag nog gelakte teennagels zien bij de actrice. Een dikke negen!
Van Ezra Miller word ik iets minder vrolijk. De combinatie van een blauw hemd, een bruin pak met een gekke opdruk, zwarte schoenen en ongekamd haar vind ik drie keer niks. Sorry Ezra, ik geef je een vier.



Ik ben een enorme fan van Ellie Saab, zo vind ik dus ook de jurk van Katy Perry prachtig. De kleuren, de sleep en de prachtig afgewerkte boventop vind ik erg mooi. Ook heeft de Wide-Awake haar haren mooi naar een kant gekruld en een nail-art op haar nagels waar mijn vingers van kriebelen om hem na te maken. Een acht en een half. (Katy won een award voor de beste art direction van haar videoclip Wide Awake.)



Demi Lovato draagt een zwarte mini-jurk, een zwart leren jasje met studs, stoere sieraden en een enorm mooi paar hakken. Ik ben alleen niet zo'n fan van al het zwart bij elkaar en het onverzorgde haar en make-up. Wanneer Demi op het podium de winnaar van een award aankondigt, heeft ze jurk en schoenen verwisseld, waarvan het model, het patroon en de kleur van de schoenen niet echt om naar huis te schrijven is. Daarom geef ik deze Disney-actrice een zes min.

De bronnen van deze foto's zijn Just Jared en MTV.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten