zondag 16 juni 2013

De examenuitslag..

Bibberend, trillend, gitaar spelend van de zenuwen, bracht ik de donderdag door. De dag ervoor had ik diezelfde zenuwen al doorgemaakt, doordat op woensdag mijn zusje al haar examenuitslag -want daar gaat het over- te horen had gekregen (en geslaagd was.) Zou al het harde werken en ook nog eens die lange blogstilte genoeg zijn geweest om dat felbegeerde papiertje in wacht te slepen?
Terwijl mijn vriendinnen allemaal al één voor één hun likes op Facebook binnen haalde door middel van hun 'Geslaagd!'-status, begon het bij mij toch wel steeds meer te kriebelen. Zou ik dan wiskunde b -mijn ergste gruwelvak ooit toch zo slecht gemaakt hebben? Of het vak economie na drie jaar ploeteren ook verknalt hebben?


Zodra de telefoon klonk, sprong ik dan ook op, struikelde bijna over mijn gitaar en rende naar de telefoon. 'Met meneer Mommers, proficiat!' Ik denk dat ik nog nooit met mama zo hard gegild heb, als donderdag. Geslaagd! Zelfs met een voldoende voor mijn examen wiskunde en een 8,1 voor het uitgestelde vak Frans. Je snapt wel dat ik even heel erg blij was -en nog steeds eigenlijk. Nu ik dat papiertje de 28e mag ophalen, kan ik ook rustig de dag erna op vakantie gaan en één september aan de studie van (hopelijk) mijn dromen beginnen: volgend schooljaar bevind ik mij namelijk niet meer in het zuidelijke Limburg, maar zit ik in een kamer (die ik nog moet zoeken) in Gelderland, Nijmegen om precies te zijn, om daar aan de studie Communicatiewetenschappen te beginnen.

Nu kan ik helemaal relaxen. En bloggen. En feestvoorbereidingen treffen voor ons examenfeest. En vakantie-aankopen doen. En fotograferen. En met vrienden afspreken. En bioscoopjes pakken. En feesten bezoeken. Hmm, dat is toch allemaal nog wel drukker dan ik dacht ;)

2 opmerkingen: