dinsdag 25 juni 2013

Travel list!


Wanneer ik op vakantie, ben ik een enorme stresskip. Ik plak tig post-its in mijn kamer met daarop spullen die ik ab-so-luut (en dan nog het liefst in hoofdletters) mee móet nemen. Ben ik echt niet iets vergeten? Niets belangrijks dat ik nog nodig heb? Drie paar nagellakpotjes en vijf of zes paar schoenen? Net als elk meisje heb ik altijd de neiging om teveel mee te nemen. (Ooit nam ik zelfs de hele inhoud van mijn kledingkast mee, geen grapje.) Met vliegreizen is dit niet zo geen goed idee, door het maximum bagage, dus een checklist onnodig? Not for me!


Als allereerste? Een paar fatsoenlijke sneakers. Niets is er zo vervelend dan te moeten rondlopen met grote blaren op je voet. Dus voordat je begint met pakken, ga je eerst na wat voor vakantie je aan gaat. Zit er voor jou een zonvakantie aan te komen? Dan is één paar voldoende voor die ene shopmiddag. Ga je vaker toeristische stuff bekijken, dan zijn meer paar sneakers geen overbodige luxe. En als we dan toch bezig zijn, vergeet niet de sokken en een paar pleisters! Die laatste zijn alleen al handig wanneer je even een scheerwondje wilt verbergen.


Vergeet ook niet wat losse tops. Geweldig voor de warme bestemmingen voor over een bikini heen. Geschikt in combinatie met een mooie rok tijdens het uitgaan. Maar natuurlijk kun je er ook heel goed mee laagjes creeeren. Te koud om je blote schouders te showen? Met een blouse is het zo opgelost. Of je gebruikt het natuurlijk als extra laagje onder je dikke laag om je huid te beschermen tegen kou.


Neem minstens één mooi item mee. Een rok, een short, een jurk, alles mag. Niets is zo vervelend als onverwacht uit eten gevraagd worden en je hebt werkelijk niets om de show in te stelen. Nu hoeft dat laatste misschien niet zo, maar je wilt ook niet dat je van de rest de eetlust wegneemt door in je oude, met modder besmeurde broek met gaten en een trui waarvan je bijna kunt ruiken hoe oud deze is.

En voor de rest van kleding? Het ligt er natuurlijk aan hoe lang je gaat, maar je kunt beter bedenken welke items je nog daar kunt aanschaffen en die eruit laten, wanneer je koffer vol is. Zo kun je beter voor een lange broek kiezen dan vijftig shirts in je koffer proberen te stoppen. Vergeet ook niet om wat truien/ lange mouwen shirts/ blousen erin te stoppen wanneer het 's avonds ineens frisser wordt en je toch de drang voelt om een terrasje te pakken. Vergeet ook de sieraden niet om je eigen persoonlijke touch eraan te geven. En qua schoenen naast sneakers? Ik zou -wanneer je niet gaat survivallen- denken aan sandaaltjes, flipflops, brogues en eventueel een paar hakken.


Andere checktips? Vergeet niet je paspoort, beurs, geld, zonnebril, telefoonnummer van je logeerplek, (lenzenvloeistof, nieuwe lenzen en bril), tandenborstel, tandpasta, zeep, make-up, handgel, deodorant, haarelastiekjes, zonnebrand, klein ehbo-kistje, klein opbergtasje, goed ondergoed, paraplu, wekker, (oplaad)stekkers, iPod, fotocamera, mobiel, plastic zak, strip paracetamol, (medicijnen), jas en boeken/tijdschriften!

Waar ga jij op vakantie?

4 opmerkingen:

  1. Ik moet binnenkort voor mezelf ook maar eens wat dingen op gaan schrijven, anders ga ik sowieso iets heel erg belangrijks vergeten! Ik neem sowieso mijn all stars mee, all time favorites!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zaten ook standaard in mijn koffer! Vooral fijn om even snel in te schieten vlak voor het ontbijt of tijdens een avondje uit :D

      Verwijderen
  2. Super handig dit! Ik ga 15 juli naar Salou en moet ook maar eens op tijd gaan beginnen met een lijstje maken, aangezien ik altijd wel iets belangrijks vergeet!

    BeantwoordenVerwijderen