vrijdag 21 juni 2013

Ring stash!


Ringen! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik ben er werkelijk dol op. Al sinds een klein meisje haalde ik mijn moeders' en oma's ringen uit hun sieradenkistje, deed ze om en voelde me als een prinses zo rijk, totdat ik ze weer af deed. Ik besloot dan ook zodra ik groot was -lees: ik geld had- ik ook een verzameling zou maken. Een jaar of drie geleden vond ik deze wens weer terug in een oud opschrijfboekje en besloot ik eens te gaan beginnen te verzamelen.


Voor dat echte 'schatkist'gevoel bewaar ik mijn ringen in een ICI Paris verpakking.



Deze drie ringen zijn misschien niet per sé de mooiste, maar wel de drie met de mooiste betekenis. De bruine kreeg ik van mijn oma, die hem weer van haar oma kreeg voor haar verjaardag, de dunne gouden ring met hartje kreeg ik van (nu mijn gestorven) peettante voor mijn geboorte en de rechter kreeg ik van mijn peetoom voor mijn communie. De gouden ringen draag ik het meest, op belangrijke dagen, maar ook wel eens los.



Six, Six, Bubba with Glasses, Bubba with Glasses
Give me some colour baby! Kleur, kleur, kleur; ik houd ervan. Geen vreemd idee dus ook dat ik vier gekleurde ringen in mijn bezit heb. (Eigenlijk vijf, maar ik ben eentje -my favourite!- al een aantal maanden kwijt. Ik denk dat deze onder het bed ligt, maar mijn bed is te zwaar om op te tillen. You see my problem?) De eerste is degene waar ook wel een mooie betekenis achter zit, want deze kreeg ik van mijn drie beste vriendinnen voor mijn achttiende verjaardag. Normaal draag ik sneller goud of roségoud maar het witte past overal bij en dat is ook wel eens fijn. De blauwe kocht ik ook ooit bij Six, ergens toen ik mijn 'blauwfase' zat, waar een blauwe ring dan ook niet kon ontbreken. De andere twee ringen kocht ik bij de voormalige webshop Bubba with Glasses, dat nu House of Lou heet. De mintgroene is groot, heel groot. De rode is al wat verkleurd, maar was een mooie knock-off van de bekende Yves Saint Laurent ring.


uit Parijs, Six
 Drie jaar geleden bevond ik mij net na mijn 'ik wil alleen maar blauwe kleding' in een 'strikjesfase'. Alles dat ik aanschafte was strikkerig en schattig. And what better to expres myself than with a bow ring? Dat dacht ik toen dus ook. Deze ring kocht ik in Parijs, in een winkel waarvan ik de naam ben vergeten maar het was love at first sight. Misschien meer at second sight want later kwam ik erachter dat mijn favoriet Tumblr plaatje dat ik had opgedoken van een mooie tatoeage ook deze ring bevatte. Toeval? I don't think so. De tweede kocht ik weer bij Six en is klein, maar toch opvallend door de steentjes erop. To be honest draag ik deze ring niet veel meer, maar ik kwam er laatst achter dat ik als klein meisje precies dezelfde ring heb gekocht van mijn zakgeld. Grappig hoe stijl soms niet verandert, ook al zou je soms denken van wel.




 Tijd voor de laatste vijf exemplaren! Dit is mijn 'nepgoud' verzameling waar twee favorieten tussen zin. De eerste ring is eigenlijk een verkleurd exemplaar, maar heel eerlijk? Ik vind hem eigenlijk wel heel mooi verkleurd -heel fout, ik weet het, maar daarom draag ik hem ook nog om mijn rechter wijsvinger. Geen idee waarom, maar daar draag ik bijna altijd mijn ringen. Het tweede exemplaar is gelukkig nog niet verkleurd en zit op de foto precies waar hij normaal hoort. Gelukkig was ik hier op tijd bij en lakte ik met doorzichtige nagellak de ring, zodat hij niet zou verkleuren. (Dat is echt een hele goede, gouden tip!). De double-fingerring kocht ik net voordat die grote hype uitbarste. Ik heb hem erg vaak gedragen -en dat is te zien. Toch vind ik hem nog steeds erg tof en hoop ik dat ik ooit nog zo'n fijn exemplaar als deze tegenkom. De laatste twee zijn een bloemen- en uilenring, waar niet echt een verhaal om zit, alleen dat ik ze toen heel erg mooi vond en nu afgrijselijk. Jammer.

Dit was mijn ringenverzamling, wat vond je ervan?


6 opmerkingen: