donderdag 20 juni 2013

My daily make-up routine.


Met deze zomerse temperaturen heb ik meer de neiging om in het zwembad te duiken dan om veel tijd te besteden aan mijn make-up. Toch ben ik gek op make-up en viel me op, tijdens mijn maandelijkse opruimsessie, dat er toch wel een aantal favoriete producten zijn, waar ik niet meer zonder kan. Dat zijn meestal de producten die ik dagelijks gebruik en waardoor ik in minder dan tien minuten ready to go kan zijn maar wel verzorgd eruit kan zien. Benieuwd?

Hema True mineral powder #01


Met een hoofd dat sneller bruin wordt dan een nek, is het vreselijk moeilijk om een goede foundation te vinden. In de winter valt dat nog wel mee -dan schijnt er namelijk geen zon, maar in de zomer is de zoektocht oneindig. Ik zoek nog steeds naar een goede kleur, maar doordat ik nog geen enkele gevonden heb, heb ik wel een goede vervanger gevonden in de True minerel powder van de Hema in 01. Daarom breng ik dagelijks een dun laagje poeder aan, zonder dat ik het idee heb dat er een masker op mijn gezicht zit. Wanneer er nog wat oneffenheden zijn, gebruik ik een concealer. Deze van Essence (Stay natural) is echt al jáááren favoriet.

Sleek Au Natural palette


Ik heb een vreemde obsessie met wenkbrauwen en kan er ook echt niet tegen als er een haartje eronder zit. Daarom zie je me wel elke dag met een pincet in de weer. Dat doe ik echter niet 's morgens wanneer ik van de slaap nog niet goed uit mijn ogen kijk, maar 's avonds. 's Morgens werk ik altijd mijn wenkbrauwen bij. Aangezien ik nog niet precies mijn wenkbrauwkleur gevonden heb, heb ik een goede oogschaduw gevonden als vervanger. Klinkt heel gek misschien, maar al met een klein beetje oogschaduw uit mijn Au Naturel palette van Sleek zijn mijn wenkbrauwen weer wat voller.

L'Oréal Paris Vollume million lashes Extra black
Essence liquid liner waterproof #010 Don't leave me!
Clarins Paris Instant definition Macara



Ogen! Ik gebruik bijna dagelijks oogmake-up -op zondag na (dat is mijn rustmake-updag haha!). Ik had al jaren een favoriete mascara van L'Oréal Paris maar door een monstertje bij de Glamour bij ik steeds meer overtuigd van de Clarins mascara. Mijn wimpers zijn namelijk al van zichzelf gekruld maar missen naar mijn overtuiging meestal alleen nog wat volume. Je zult mij echter niet snel zien met alleen mascara op. Wanneer ik meer tijd heb, maak ik een smokey eye met mijn Naked 2 palette, maar meestal maak ik op schooldagen een streep met een wing. Ik was al vijf jaar fan van de Malu Wilz eyeliner, maar toen deze op was en ik even snel ter vervanging deze eyeliner van Essence probeerde, vond ik deze eigenlijk beter. Het fijne? Hij is waterproof, so goodbye panda-ogen na een regendag.

Catrice lipstain Don't call me princess
Essence lipliner #07 Cute pink


Voordat ik de deur uit snel, geloof me ik ben de grootste net niet te laat komer die er is, kijk ik nog snel of ik tijd heb voor een roze laag. Ik ben namelijk dol op gekleurde lippen. Rood vind ik heel klassiek, maar daar zie je heel snel of je een 'foutje' gemaakt hebt. Wanneer ik dus niet zoveel tijd heb, zal ik eerder voor een roze tintje kiezen. Favoriet is deze Essence lippotlood, die echt heel goed blijft zitten en wil ik nog iets meer kleur, dan stift ik daar even deze Catrice lipstain overheen.

Welke producten gebruik jij dagelijks?

2 opmerkingen:

  1. Haha, ik ken dat, ik kom ook overal net niet te laat en maak van elke seconde die ik heb gebruik :p

    BeantwoordenVerwijderen