dinsdag 11 juni 2013

Isabel Marant for H&M!

Niets is zo leuk als wakker gemaakt worden door een zusje die op je bed komt springen. Ahum. Zo werd ik vanmorgen gewekt om in een klein halfuur me klaar te maken en de bus van tien voor elf te halen. Dat was een enorme opgave, maar tijdens mijn dagelijkse kop koffie kon ik gelukkig wel nog even mijn mail, Facebook en Twitterupdates bekijken. Van het nieuws dat ik op Twitter las, gooide ik bijna mijn kop koffie door om terwijl ik naar buiten rende om naar mama te schreeuwen: 'Mam! Isabel Marant gaat voor H&M werken!'


Yeah, that's right. Dé, dé Franse designer gaat samen werken voor het Zweedse modeketen H&M. De Franse die begon in 1994 met haar eigen modeketen is al jaren populair onder allen. Niet alleen haar Isabel Marant sneakers werden een aantal jaar geleden een onmiddellijke hit (sleehakken in sneakers, hoe kom je erop?), maar ook haar kleding is enorm gewild. Haar modeshows zijn elke keer weer een feestje door de combinatie van stijlen die ze in haar creaties maakt; zij mixt moeiteloos bohemian chic met rock 'n roll, met weer met een vleugje urban attitude die ze vindt in de toeristen in haar geliefde stad Parijs.


De Franse geeft aan dat ze het een grote eer vindt dat Hennes en Mauritz juist háár benaderd heeft om een collectie te ontwerpen: 'H&M werkt met de grootste designers en deze uitnodiging is een ware eer.' Ze streeft ernaar een collectie met items te ontwerpen, die vrouwen graag elke willen dragen. Iets dat ze dragen met een zeker onbezorgdheid, net als de Parijzenaren in haar woonplaats. Alles heeft een vleugje gemakkelijkheid en houding, kan gemixt worden en is overgoten met haar eigen stijl.

Vanaf 14 november 2013 hangt deze door Isabel Marant ontworpen collectie aan de kledinghangers in 250 H&M zaken en is ook online beschikbaar. Kleding en ook accessoires zullen vanaf die datum verkocht kunnen worden en ook heel verrassend: mevrouw Marant ontwerpt dan ook voor de eerste keer een herencollectie. Een datum om in je agenda te omcirkelen en om naar uit te kijken dus.

Wat vind jij van dit modenieuwtje? 

2 opmerkingen:

  1. Ik had eigenlijk nog nooit van haar gehoord haha, maar ben wel benieuwd wat ze er van gaat maken! Hopelijk word het wel wat betaalbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet haha? Ik ben ook wel benieuwd! Eens kijken of ze een betaalbare collectie kan maken, die ook eens draagbaar is, in plaats van rare, vreemde vormen die alleen als carnavalskleding gedragen kan worden (:

      Verwijderen