woensdag 19 juni 2013

GFC will be replaced, hello Bloglovin!

'Dit blog vind ik wel leuk, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik nu de updates in één keer ontvang?' Dat was de vraag die ik mij als veertienjarig meisje stelde. Jong was ik, spannend vond ik het: zo je eigen blog op het web, een plekje waar ik al mijn zelfverzonnen verhaaltjes kwijt kon in plaats daarvoor ontelbaar veel schriften moest gebruiken. Vooral het moment dat ik zag hoe Google Friends Connect werkte, was ik verkocht: ik kon zien of mensen mijn blog wat vonden en tegelijkertijd kon ik ook andere blogs volgen. Ook bij dit blog gebruikte ik weer de oh zo bekende GFC. Maar niet voor lang meer.



Ik had al wat geruchten gehoord, maar toen ik een mailtje in mijn mailbox ontving, was het dan echt zwart op wit. Google Friend Connect verdwijnt op 1 juli! Ik kan er heel treurig om zijn, omdat ik het al jaren gebruikte, maar aan de andere kant heb ik ook al een klein jaar een Bloglovin-account (waar ik ooit dit artikel over schreef). Nu is er dus niet meer de keuze tussen beiden, maar verdwijnt GFC voorgoed. Bloglovin is een goed alternatief voor Google Friends Connect doordat je door een simpele registratie, waar dit keer alleen eens een e-mailadres en wachtwoord voor nodig is, je zoekt je favoriete blogs en je volgt ze. Al je favoriete blogupdates op één site, zonder veel gedoe. Ben je een GFC-volger en wil jij mij nog steeds kunnen volgen? Klik dan op de volgende link:
Bloglovin My own fashiontale!

Wat vind jij van het verdwijnen van Google Friends Connect?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten