woensdag 12 juni 2013

Prom!


Een jurk die wel met koeienletters mijn naam lijkt te schreeuwen? Check. Een paar killer heels die mij nog wat centimeters meer geven? Check. Een tas waarin ik al mijn hoognodige spullen -en nog wat andere dingen- in kwijt kan tijdens een feestje? Check? Een oude auto? Check. Een stel lieve vriendinnen? Check. Kriebels en zin in een feestje? Check, check, dubbelcheck. Waarschijnlijk heb je allang door over welk feestje ik het heb. Afgelopen vrijdag was namelijk mijn eindexamenfeest! (Bereid je maar voor op veel tekst en veel foto's.)

Een foto met pap en mam kon niet ontbreken.

Met beste vriend Tom.
Als twijfelaar, enorme stresskip en perfectionist wist ik dat ik al vroeg moest beginnen met mijn zoektocht naar de ideale jurk. Mijn voorwaarden wist ik: geen strapless en geen maxi-jurk. Nee, ik zocht iets met kleur, iets liefs, iets dat echt iets voor mij was. Tijdens de carnavalsvakantie bracht ik een dag lang met mama door achter de pc om op Asos om elke mogelijke jurk te bekijken. En dat waren er veel, geloof me, dat waren er heel veel. Ik ging zelfs een dag naar Brugge om daar een galajurk te spotten, maar de enige jurken die ik kon vinden waren exemplaren met grote 3d-appels erop. No, thank you. De zoektocht verliep niet zoals ik dacht, maar gelukkig had ik mezelf wel al eigenaresse van dit tof paar pumps genoemd, nadat ik deze schatjes kocht. En een clutch? Die had ik ook al drie jaar geleden gekocht, een zwart, groot rechthoekig exemplaar dat bij waarschijnlijk elke jurk zou passen.




Uiteindelijk vond ik tijdens een dag winkelen in Aken mijn perfecte jurk. Hij was roze, hij was lang én strapless. Inderdaad, bijna alles waar ik juist niet naar zocht, maar zodra ik deze jurk aan had, was ik verliefd met hoofdletter v. Oh my, ik kreeg zelfs bijna butterflies ervan. Zodra ik in de spiegel keek, wist ik meteen hoe ik alles zou stylen. (Denk losse krullen, een enkele gouden ring, statement oorbellen, loeihoge pumps en die zwarte clutch.) Dat was geregeld. Nu de auto nog. Doordat ik met vier anderen ging, was een auto met chauffeur nog niet de meest simpele opgave. Gelukkig vond ik bij MD Special Cars, het bedrijf dat ons ook deze roze auto verhuurde, een exemplaar waar we met zijn vijven op een bank terecht konden.




Mijn vrijdagmorgen startte ik met een lekker lange douche om lekker fris wakker te worden. Daarna volgde een kappersbezoek dat mij bijna in huilen liet uitbarsten. Een stel losse krullen à la Blair Waldorf was het plan, mijn eindresultaat leek erop alsof ik auditie zou doen voor de rol van Cruella de Vill in 101 Dalmatiërs. Na een traan of twee gelaten te hebben, heb ik nog nooit zoveel met mijn haren geschud om de haarspray die de poedelcreatie in stand hield, eruit te halen. Uiteindelijk begon ik met mijn make-up: a pink-purple smokey eye in combinatian with an eyeliner wing and falsh lashes it was! Verder gebruikte ik een heel klein beetje concealer, blush, highlighter en roze Dior lipstick.



It was time to get in the car! Maar niet voordat we eerst ontelbaar keer gefotografeerd werden door onze ouders en zusjes en broertjes: het ultieme moment om je even een celebrity te wanen. Na een warme rit in ons oude autootje, kiespijn in onze kaken van alle fotografeermomentjes en een aantal uur te hebben gestaan om onze pumps, liepen Amber, Hannah, Melissa, Victoria en ik naar binnen, de feestzaal in. And a party it was! Mix toffe dj's met cocktails, beste vrienden, mooie jurken en mannen in pak en je hebt ons feest. Om half drie verliet ik dan ook met een grote glimlach, drie blaren en een hoofd vol herinneringen dit gala. A party to remember.

Hoe was jouw eindgala?

4 opmerkingen: